פרופסור אליעזר דוד יפה ז"ל

הספר על דמותו הייחודית של פרופ' אליעזר יפה ז"ל  

מהמובילים בתחום הפילנטרופיה בישראל. 

 ראש ביה"ס לעבודה סוציאלית -האוניברסיטה העברית.  

מורי ורבי בנושאי פילנטרופיה.  ספר מדהים – איש נפלא.  

הספר ניתן לרכישה בעמוד הנחיתה המצורף והכנסות מכירתו מיועדות לתרומה חברתית (כל סכום שנתרם יזכה בקבלתו). אפשרות רכישה נוספת: פניה לדוא"ל naomieini1@gmail.com מחיר הספר ברכישה ישירה, ללא תרומה: 50 ש"ח. ניתן גם לרכוש את הספר באתר "דברי שיר" וישירות מן העיתונאי אלישיב רייכנר.


https://biz.ogen.org/interest-of-good-deeds

דברי בני גור על פרופ' אליעזר יפה ז"ל, מתוך הספר "ריבית של מעשים טובים":

אחד מהאנשים שנעזרו רבות באליעזר בלימוד תורת גיוס הכספים היה בני גור שהקים את ארגון 'משימות' המעניק ייעוץ, הדרכה ואימון למנהלי מלכ"רים. 

גור כיהן כשליח עלייה של בני עקיבא בקליבלנד בתחילת שנות השמונים, ומשפחתו הצעירה אומצה שם על ידי מרים יפה, גיסתו של אליעזר. כשחזר לארץ החל גור לכהן כסמנכ"ל של מכון לב בירושלים. 

היכרותו בקליבלנד עם משפחת יפה הובילה אותו להתייעצות עם אליעזר בנושא גיוס כספים למכון.

מלבד הקשר האישי והעמוק שנוצר בין השניים, אליעזר שינה את תפיסת עולמו של גור ביחס לתחום הפילנתרופיה. "אליעזר לימד אותי שגיוס כספים הוא לא "שנור" אלא עבודה אסטרטגית שקשורה לשיווק של ערכים ולחיבור חברתי של אנשים לרעיונות ערכיים. 

למדתי ממנו שהתרומה הכספית איננה ערך בפני עצמה אלא מבטאת את הקשר החברתי והערכי שנוצר בין התורם לבין הארגון. זו ברית אידיאולוגית שנוצרת בין שני הצדדים ולא סתם אקט של נתינת כסף. לא לחינם הספר שלו נקרא  "נתינה בתבונה". 

אליעזר דיבר על נתינה שבה התורם מוכן לתת מעצמו ולא לוקחים ממנו כסף באמצעות מניפולציות. בנוסף, הוא דיבר על תבונה בניהול מערך גיוס הכספים שנתפס בעיניו כמערך אסטרטגי שמשלב שיווק, מכירות, פרסום ושכנוע. 

אלו מכלולים שצריכים להשתלב בתבונה כדי לצור את המוטיבציה להפוך את הלקיחה לנתינה". 

אליעזר, על פי גור, אחז בתפיסה שרואה את גיוס הכספים כאמצעי להעצמה ארגונית וקהילתית. הענקת האפשרות לאנשים להתנדב ולהיות מעורבים בגיוס כספים לארגון מסוים, מחזקת את החיבור העמוק שלהם לארגון. 

"זו לא סתם עבודה טכנית של גיוס כספים אלא מהלך שמחבר אנשים לארגון באמצעות עשייה, חוויות, אתגר ויעדים משותפים". 

לימים החליף גור את אליעזר בבית הספר לעבודה סוציאלית בהוראת קורס בנושא גיוס משאבים לארגוני רווחה. הוראת הנושא באוניברסיטה הביאה את גור להתעמקות בתחום גיוס הכספים ולפיתוח קורס בנושא עבור המרכז הישראלי לניהול שמכשיר מנהלים למגזר החברתי.

 גור הזמין את אליעזר להרצות במסגרת הקורס כמרצה אורח. "אליעזר היה מגיע לקורס עם הילה אקדמית, נעימות אישית וגישה חדשה לגיוס משאבים והיה לכך כוח מגנטי עצום". 

בשלב מסוים הפך גור את תכניו של אחד הקורסים לערכה דיגיטלית. אחד הרכיבים בערכה היה ראיון מצולם עם אליעזר על מספר סוגיות מפתח בנושא גיוס משאבים.

 "תורמים רוצים לתרום, העמותות רוצות לשרת, והקונץ הוא לחבר אותם כדי שאחד יגיע לשני", אמר אליעזר באותו ראיון. 

"אלה הדברים היפים ביותר שמתרחשים בשקט אבל הם מאוד יפים והיצירה היא אדירה ופורייה ותורמת למדינת ישראל בצורה פנטסטית. מדובר על הון רב. יש מיליארדים של דולרים שניתנים ומי שיודע לגשת לעבוד בתחום הזה יכול בהחלט להשיג משאבים רבים מאוד לארגון ששולח אותו.

 ארגונים שלא מבינים את חשיבות ההתמקצעות בגיוס כספים עובדים בבזבוז רב ובחוסר ידע, ועצוב לי מאוד לראות את זה.

 עמותה שרוצה לשרוד חייבת ללמוד באופן מקצועי איך מגייסים כספים".

"

ראיון אישי עם פרופ' אליעזר יפה בנושאי גיוס כספים ומשאבים

דברי פרופ' אליעזר יפה במרכז מורשת בגין

דברי פרופ' אליעזר יפה בכנס מפתחי המשאבים הישראלי

דברי אורי יפה על אביו פרופ' אליעזר יפה ז"ל בכנס לזכרו במכללת לוינסקי

פרופ' אליעזר יפה ז"ל ובני גור

פרופ' אליעזר יפה ז"ל ובני גור