דוד מאיר אפשטיין

ייעוץ לקרנות

מנהל פיתוח מקצועי וגיוס משאבים

.חברת אטלס השקעות חברתיות, בע"מ

dave@atlas.org.il

קורות חיים דוד אפשטיין

מנכ"ל, דוד מאיר-אפשטיין – ייעוץ בגיוס משאבים לעמותות בע"מ

העוסק בפיתוח ארגוני וגיוס כספים מ-1996 – עד היום

ניהל ושיווק חברה לייעוץ ארגוני המעסיקה 5 עובדים ומתמחה בסיוע לעמותות בגיוס משאבים. עיצב תוכניות אסטרטגיות, ניתח פרויקטים ועזר בגיוס מעל 19$ מיליון עבור מעל 50 עמותות בישראל. הנחה סדנאות לגיוס משאבים למתנדבים ולאנשי מקצוע. כתב הצעות למענקים ויצר קשר עם נציגי קרנות. ארגון אירועים לגיוס משאבים. סיפק הדרכה אישית למנהלים של מלכ"רים. בין לקוחות החברה: אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת חיפה, בית מורשה, מט"ח, אוניברסיטת ייל, צ'יימס ישראל, עמותת ענ"ב, הקרן החדשה לישראל, ג'וינט ישראל, החברה הירושלמית למרכזים קהילתיים ומינהלים, אולפן עקיבא, מט"ח, מרכז שלם, עליית הנוער, עין יעל, אנוש העמותה  לבריאות הנפש, מרכז טאוב ללימודי מדיניות חברתית בישראל, מועצת יחד, קיבוץ לוטן, הטכנודע בחדרה, ישיבת הסדר ומועצת יחד של ירוחם, התנועה הקיבוצית המאוחדת, קהילת ידידיה, סיכוי ועוד עשרות.

מרצה, בית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש ברוואלד, האוניברסיטה העברית 2001-2004

לימד קורס בגיוס משאבים לארגוני רווחה לתלמידי תואר ראשון הלומדים בשנתם השלישית.

מנהל, Israeli Federated United Way, מגזר ההתנדבות והמלכ"רים 1994-1996                               

בנה תשתית לנתיב המרכזי של תרומות בישראל, הקים צוות היגוי בין-ארגוני של השותפים במימון (הג'וינט, המגזר השלישי, הפדרציה היהודית וקרן היסוד). שיווק והוציא לפועל 10 קורסים לגיוס משאבים לצוות המקצועי ולהנהגה של מלכ"רים ועיריות. כתב הצעות פרויקטים ודוחות על תוכניות הקרן.

מנהל הדסק הישראלי, ג'וינט עולמי ניו-יורק 1991-1994

ניהל ועדת הנהלה לענייני ישראל. היה אחראי על התכנון ותקציב בסך 20$ מליון של תוכנית הג'וינט בישראל. גייס מענקים מיחידים וקרנות לפרויקטים בישראל. נתן הרצאות על פעילות הג'וינט בישראל בפני גופים רבים ובכנסים מקומיים וארציים.

נציג פדרציות בישראל – הפדרציה היהודית של יוסטון ומרכז ניו- ג'רסי 1983-1991

ושל בולטימור ולוס אנג'לס 1979-1981

תכנן והנחה משלחות של פרויקט שיקום שכונות והסברה על ישראל למנהיגי יהדות התפוצות. ניתח וביצע מעקב אחרי תקציבים. ניהל משא ומתן עם בכירים מהעיריות, הממשלה והסוכנות היהודית. ניהל גיוס כספים. פרסם מאמרים בעיתונות היהודית המקומית והפיק קלטת וידאו מקצועית.

הפדרציות היהודיות של סנט לואיס ובוסטון 1974-1979

הקים צוותים לועדות תכנון בתחום החינוך היהודי, הרווחה וקשישים. היה חבר ההנהלה של פרויקט דיור לקשישים. הדריך משלחת של מנהיגים צעירים לישראל עם תוצאה של גידול של 280%  בתרומות.

מייסד המרכז הירושלמי לפיתוח מנהיגות קהילתית, החברה הירושלמית למינהלים קהילתיים, מנכ"ל ומנהל פיתוח משאבים 1986-1991

הוביל את הליך התכנון והתקצוב. הדריך אנשי מקצוע ב-13 שכונות. פיתח ופיקח על ועדות וסדנאות הדרכה בתחום גיוס משאבים, תקשורת, יחסים בקהילה, פתרון קונפליקטים ועירוב הורים בבתי הספר.

מנכ"ל, הפדרציה היהודית של לואיסוויל 1981-1983

לקח אחראיות על הליך התכנון והתקצוב, פיתוח מנהיגות, מגבית מחלקת הנשים, פרויקט שיקום שכונות, ויחסים קהילתיים הקשורים לישראל. ייסד תקציב בשיטת 90%. פיתח לראשונה חטיבת מנהיגות צעירה. תכנן וביצע משלחת לפרויקט שיקום שכונות מוצלח. יזם הפקות תקשורתיות. תכנן סמינרים למנהיגים.

לימודים:

*אוניברסיטת קייס ווסטרן ריזרב, קליבלנד, אוהיו, תואר שני בניהול שירותים חברתיים. מלגה מטעםCJF  (מועצת הפדרציות היהודיות) 1972-1974.

*אוניברסיטת ברנדייס, וולתם, מסצ'וסטס תואר ראשון, סוציולוגיה. בהצטיינות, 1967-1971.

פרסומים:

*"גיוס משאבים במינהלים קהילתיים" – פרק בספר המינהל הקהילתי-מגמות ותרומות, פרופ’ הילל שמידט (עורך) מרכז ציפורי לפיתוח מנהיגות קהילתית 1996, עמ’ 46.

*שני פרסומים בעברית פורסמו ע"י הג'וינט והחברה למתנ"סים, "עבודה בתוך פדרציות כאסטרטגיה לשינוי חברתי יהודי" Response Magazine  1974:

1)"פיתוח  משאבים למתנ"ס המקומי", 1984, עמ’ 56, עורך פרופ' הילל שמידט

2)"קרנות בישראל", 1987, עמ' 42, החברה למתנסים

פרסים ותחומי התעניינות:

ממקימי קהילת כל הנשמה (הקהילה הגדולה ביותר ליהדות מתקדמת בישראל), זכה בשתי מדליות ארד כחבר בקבוצת הסופטבול הארצית של ישראל במשחקי המכבייה, אימן את קבוצת הבייסבול של שתי בנותיו, מנגן גיטרה, מדריך בשירה ורוכב אופניים בהרי יהודה.

התנדבות: בין מייסדי האיגוד הישראלי למפתחי משאבים מקצועיים